zondag 3 augustus 2008

een dagje naar Gaza & naar huis

Met Iris een dagje naar Gaza geweest vandaag. Harry zegt dat hij altijd twee dagen moet bijkomen van zo'n uitstapje. Nu, anders dan verwacht na berichten gister van schietpartijen tussen Hamas en Fatah, bracht de Erez-grensovergang de meeste spanning. Aardige maar bezorgde soldates hielden ons (en vooral Iris met haar joodse en in dit verband daarom verontrustende naam) enige uren bezig. En wij onszelf, toen we verdwaalden in het labyrinth van draaihekken en deuren en vast kwamen te zitten. Er bleven nog vier uren over voor de ezelkarren, vriendelijke mensen die ons rondleidden, baardige Hamasmannetjes in strakke outfits, stranden, vijgen en druiven van Gaza- want om 15.00 u. sloot de overgang al weer. Ik denk dat ik er nog wel meer over schrijf. Waarschijnlijk heeft Harry een punt, en werkt Gaza nog wel even door.
In de andere helft van mijn hoofd ben ik in Nederland. Morgen (maandag 05) arriveer ik rond de klok van tien des avonds op Schiphol (vluchtnummer OS 377).

1 opmerking:

Unknown zei

Ha lieve Janno!

Vol bewondering lees ik je verhalen! Mocht het met promoveren (overigens gefeliciteerd met je baan!!!) niet lukken, dan kun je altijd nog overwegen je te storten in de wondere wereld der schrijvers ;). De manier waarop jij je gedachten onder woorden kan brengen is werkelijk fenomenaal!

Hopelijk ben je inmiddels veilig geland op Schiphol en kun je de komende tijd genieten van familie/vrienden/Nederlandse cultuur, zodat je straks weer helemaal opgeladen terug kunt keren en je werk in Israel voort kunt zetten! Ik wens je daarbij veel succes en plezier en ben ervan overtuigd, dat je zult bereiken wat je wilt te bereiken! :)

Veel liefs,
Jolien